Jídlo v krabičce jako praktická pomůcka pro věčné dietáře. Jak se chytrým režimem vyhnout otravnému jojo efektu?




 25. 05. 2022   Komerční sdělení

Mnoho lidí moc dobře zná onen zákeřný jojo efekt, kdy po několikaměsíční dietě naberou shozené kilogramy rychle zpět a k nim ještě něco navíc. Protože moc dobře víme, jaké to je, přinášíme vám článek, ve kterém vám představíme chytrou krabičkovou dietu a zásady stravování, které by měl dodržet každý, kdo touží zhubnout a znovu už více nepřibrat.

Pro některé z nás může být předem připravené jídlo v krabičce jediným efektivním způsobem, jak se zbavit přebytečných kil.

Jídlo v krabičce do práce i na doma

Takzvané krabičkování je metoda, jak si jednoduše a efektivně připravit jídlo i na několik dní dopředu a přitom zachovat základy zdravého stravování. Největší výhodou předem připravených krabiček s pokrmy je jejich snadný transport a úspora času. Takto připravené porce si můžete vzít do práce i na výlet. Jednoduše si odměříte potřebné množství porcí tak, aby odpovídaly vašemu dennímu příjmu kalorií a nemusíte se následující dny o nic starat. Pokud jste hodně vytížení nebo musíte vařit zvlášť ještě rodině jiná jídla, pak se vyplatí předplatit si tuto službu od specializované firmy. Ta vám na každý den připraví krabičky v závislosti na vašem režimu a doručí je až k vám domů.

Co by měl vždy obsahovat váš talíř

Každé jídlo by mělo být složeno z vhodného poměru potřebných živin. Aby byl dodržen princip zdravého stravování, rozdělte si svůj talíř na jakési pomyslné čtvrtiny: 

  • První čtvrtinu tvoří bílkoviny v podobě masa, vajec, luštěnin, či jiného kvalitního zdroje proteinů. 

  • Druhá čtvrtina představuje sacharidy. Ty většinou servírujeme ve formě přílohy. Rýže, celozrnné těstoviny, brambory nebo třeba pečivo v rozumném množství poslouží jako plnohodnotný zdroj sacharidů.

  • Zbývající dvě čtvrtiny zaplňte zeleninou. 

Co se týká tuků, ve většině případů není nutné je na talíř přidávat. Při přípravě většiny teplých jídel jsou tuky použity již během vaření, a navíc mnoho potravin, zejména maso či vejce, tuky samy o sobě obsahují.

Kolik porcí na den si připravit

Obecná poučka, která koluje mezi hubnoucím lidem a výživovými poradci, je jíst alespoň pětkrát denně. Tento mýtus je ale dnes už překonán. Samozřejmě je lepší jíst menší porce častěji během dne, než se odbýt jen snídaní a večer se nacpat k prasknutí.

Pokud ale jste pracovně příliš vytíženi a nemáte čas si dopřát 5 porcí denně, pak stravu přizpůsobte svému režimu. Pakliže nestíháte svačiny, určitě nic nezkazíte, budete-li jen snídat, obědvat a večeřet. Důležité je zachovat mezi jednotlivými jídly dostatečné rozestupy a nejíst minimálně dvě hodiny před spaním.

Jak na správný pitný režim

Nedílnou součástí zdravého hubnutí je také dodržování pravidelného pitného režimu. Pro některé z nás je nepředstavitelné vypít dva litry čisté vody denně. Ale věřte nebo ne, zvládnete to úplně každý. Opravdu vám nestačí vypít jednu skleničku vody denně. Každý dospělí člověk by měl denně vypít přibližně 35 ml na 1 kilogram své váhy. 

Pokud si navíc rádi dopřejete kávu, pak byste měli vypít ještě o trochu vody více. Pitný režim není radno podceňovat ani v případě, že hubnout nechcete. Voda je totiž nezbytná pro správné fungování našich orgánů a pro odvádění odpadních látek z těla.

A to už je ke krabičkové dietě a zdravému hubnutí opravdu vše. Nyní už máte základ pro to, abyste se dokázali zbavit přebytečných kil a vyhnuli se obávanému jojo efektu. Dočetli jste se v čem spočívá krabičková strava. Zjistili jste jak by měla vypadat vaše porce na talíři a nakonec jste se také dozvěděli, proč je potřeba věnovat pozornost pitnému režimu.

A jak bojujete s nadváhou vy? Vyzkoušeli jste už metodu krabičkování? A jaké výsledky vám přinesla? Podělte se s námi o své zkušenosti v diskuzi, jsme na ně velice zvědaví!


Tento článek je placeným reklamním sdělením, který vyšel na objednávku. Máte zájem také publikovat na City.cz? Kontaktujte nás na e-mailu: obchod@city.cz

605 933 807



Vyhledáváme ty nejlepší zážitky ve městě.
Chcete o nich vědět mezi prvními?

Přidejte se k nám na facebooku!