V butiku na náměstí si ženy přijdou jako v Pretty women. Obchod s módou slaví 10 let

Majitelka butiku Helena Hekrlová ve svém království. Zdroj: City.cz

  Jihlava
  25.09.2019

V centru Jihlavy se často až plnokrevným tempem mění obchod vedle obchodu. Ty, které se drží roky, spočítáme i ze spaní. Jednou takovou stálicí je módní butik dole na náměstí, který letos slaví desáté výročí. Měsíc co měsíc čekají ženy na novou kolekci, neváhají přijet z druhého konce republiky. A když sem přijdete, cítíte se tu jako Pretty Women. Jen s tím rozdílem, že vás s láskou obléká Helena a její tým.

HL Móda slaví 10. výročí. Pojďme se ohlédnout na začátek. Jaký vlastně byl? 

Neplánovaný. Dvě zapálené kamarádky se rozhodly, že si bez zkušeností otevřou obchod se značkovou německou módou. Vlastními silami jsme si vytvořily butik, pojmenovaly ho po sobě a netrpělivě čekaly na první zákaznice.  A na placení faktur zase čekal náš hlavní dodavatel z Německa.

Braly ženy za kliku hned od začátku?

Právě že moc ne. To jsme tenkrát byly ještě vedle v Brněnské ulici, sem na náměstí jsme šly později. Obchod byl menší, nabízely jsme toho méně a byly dny, kdy jsme se fakt moc trápily, že nikdo nepřichází a neprodáváme. Měly jsme svoje představy, jenže těm dala realita pěkně na zadek... 

Jak jste to ustály? 

Bylo mi jasné, že s jedním butikem nedokážeme dodržet domluvený odběr zboží, a tak nás napadlo, že zkusíme otevřít ještě jeden. Přemýšlela jsem, kde tedy. A napadla mě Třeboň. Je to lázeňské město, lidé sem jezdí na dovolenou. A ženy často právě v lázních a na dovolených rády a hodně utrácejí. No a fungujeme dodnes.

Naťukli jsme německého dodavatele. Pořád s ním spolupracujete?

Ano, stále. Když se v roce 2009 otevíral Citypark, jednou ze značek tu byl právě Cecil. Mě tam vzali jako prodavačku. Bohužel tehdejší ceny a podmínky byly dost nekompromisní, a tak se po chvíli majitelé rozhodli, že v Jihlavě skončí. Mně to nedalo…, asi nějaký šestý smysl… Prostě jsem si řekla, že to zkusíme a tohle krásné zboží budeme prodávat samy. Šla do toho se mnou ještě kamarádka.

Jakou módu nabízíte a čím se cítíte být jinačí?

Nabízíme německé konfekční značky Cecil a Street One. Oblečení jezdíme osobně vybírat. Líbí se nám, že s novou kolekcí vyjíždí prakticky každý měsíc, takže dvanáctkrát do roka se těšíme na úplně nové věci. Ty vyhovují různým postavám i typům žen. Oblékneme ženu na večírek, do práce, na důležitou událost, nebo jen tak ležérně. A co do velikostí, tak tam jsme od XS po 3XL. Držíme se však zlatého pravidla. Od každé velikosti bereme jen jeden kus. Aby nám ženy nechodily jak v uniformě. 

Jaké jsou vaše zákaznice? 

Věrné. Některé chodí od začátku. Poslední dobou si všímáme, že nás objevují třeba maminky s kočárky. Naší nejstarší zákaznici je přes 70 let, a koukali byste, jaká je to super kočka. Řekla bych, že si u nás přijdou na své ženy od třiceti a výš. Chodí k nám ženy jihlavské, ale jezdí i z druhého konce republiky.

Jakou od nich máte zpětnou vazbu?

Myslím, že jsou rády za kvalitu a originalitu a taky, jak k tomu přistupujeme. Klidně otevřeme mimo otevírací dobu, o víkendu. Pomůžeme jim s výběrem tak dlouho, jak potřebují. Je jim sympatické, že jim nic nenutíme a netvrdíme za každou cenu, jak jim to sluší, když to prostě není pravda. Byla bych smutná, kdyby od nás chodily ženy a nesedělo jim to.

Mění se nějak chování zákaznic a jejich vztah k módě?

Ano. Vrací se to naštěstí zase zpátky k individuálnímu přístupu. Ženy si chtějí o módě povídat. Přejí si, abychom jim poradily a našly jim na stojanu kousky, které dobře sladí. Když si nic nekoupí, nevadí, víme, že příště natěšené přijdou zase. Protože se jim tu líbí. Protože je to tu rodinné.

Připomíná mi to trochu jednu scénu z Pretty Women, navíc když vyprávíte, nadšení z vás sálá…

Děkuji, to mě těší. My tuhle práci milujeme. Osobně se úplně otevřeně prohlašuji za workoholičku a bez toho už bych žít nedovedla. Myslím, že zákaznice to z nás cítí. Tu chuť jim něco hezkého nabídnout, poradit jim, oblečení na nich všelijak upravovat. 

Řešíte nějak cíleně reklamu?

Máme stránku na Facebooku HL móda, kde ukazujeme, co nám zrovna přišlo a v jaké velikosti. To bývá většinou veliký tahák a oblečení je často během pár minut zamluveno. Nárazově uděláme na nějaké akci módní přehlídku. Také využíváme věrnostní program Citykarta

Na začátku rozhovoru zmiňujete, že jste začínaly s kamarádkou. Pořád to spolu takto táhnete?

Jasně. Dokonce si nepamatuji, že bychom někdy měly nějakou krizi nebo ponorku… No, neměly. Obě nás to baví a naplňuje natolik, že prostor na nějaké zbytečnosti, které by nám tu radost kazily, naštěstí ani nemáme.

Co byste přála oběma vašim butikům do dalších let? 

Aby to pořád bylo aspoň takové, jaké to je teď. Když to bude lepší, určitě se zlobit nebudeme. Teď jsme se věnovaly velké rekonstrukci obchodu, prostory ani nejsou naše, ale už jsme to potřebovaly. Je to větší, hezčí a můžeme přivézt více věcí. I to určitě hodně žen potěší. Přejeme si spokojené zákaznice a sobě hlavně zdraví a pohodu.


SOUVISEJÍCÍ TÉMA:   Osudové setkání s jógou prožila v Miami. Teď mladá matka připravuje italskou kávu na Horním Kosově
"Sauna a florbal, to je splněný sen," říká zakladatel jihlavského florbalu a šéf Saunabaru


Autor: Ivon Neuwirtová

Svět ještě není naštěstí tak zkažený, aby ho bavily nudné a urousané texty. A tak odmalička píšu. Jako kreativní textařka, copywriterka a korektorka píšu přes 15 let pro mnoho tuzemských firem a projektů. Spolupracuji také s portálem City.cz.

Místo události: Masarykovo náměstí 59/19,Jihlava

  • Líbil se vám článek?
  • Zajímal by článek někoho z vašich přátel?
  • Máte co k článku říct? Využijte komentářů...