Dopravnímu podniku v nouzovém stavu výrazně klesají tržby, je nucen redukovat spoje



   Jihlava
  14. 10. 2020

Vládou zaváděná opatření proti šíření koronaviru se negativně promítají do vytíženosti spojů Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ). Necestují teď hlavně žáci a studenti, výrazně ubývají ale i další cestující. Spoje bude nutné redukovat.

V některých časech jezdí trolejbusy a autobusy po Jihlavě prázdné. Celkem už během října klesly tržby Dopravnímu podniku v Jihlavě o více než čtvrtinu proti plánům vycházejícím z října 2019.

„K první redukci spojů proto dojde od pátku 16. října,“  uvedl ředitel jihlavského dopravního podniku Radim Rovner. Zrušena bude podle jeho slov noční linka N a brzký ranní spoj na lince D s odjezdem z Hlavního nádraží ve 03:52. Už od středy 14. října nejedou také školní spoje označené v jízdních řádech poznámkou „jede ve dnech školního vyučování“.

Další výraznější omezení spojů zavede DPMJ od čtvrtka 22. října. Na páteřních trolejbusových linkách A, B, C bude zaveden interval 15 minut v době do přibližně osmé hodiny ráno a od zhruba 13. hodiny do přibližně půl páté odpoledne, v ostatní době budou jezdit trolejbusy A, B, C v intervalu 20 minut.

Večer po 20. hodině budou mít interval 30 minut a zcela ukončen provoz MHD v Jihlavě bude hodinu před půlnocí. 

Denně ušetří v provozu 5 vozů a práci šesti řidičů, ztráty jdou do milionů

„Redukce je nevyhnutelná, musíme začít ještě výrazněji šetřit na elektřině i pohonných hmotách, na uvolněné řidiče zatím naštěstí můžeme čerpat vládní program Antivirus B,“ vysvětlil Radim Rovner s tím, že na trolejbusových linkách D a F bude zaveden opět tzv. „letní režim“.

Co to bude znamenat v praxi? Intervaly mezi spoji budou 30 minut místo dosavadních dvaceti minut. Na autobusové lince číslo 5 zruší DPMJ posilové spoje zavedené ve špičkách a linka bude mít celodenní interval nově 60 minut. Ostatní linky zatím zůstanou beze změn.

Tato opatření ušetří v provozu každý den pět vozidel – jeden autobus a čtyři trolejbusy a také práci šesti řidičů. „Je to nutné a nevyhnutelné opatření, protože ztráty podniku už teď jdou do milionů. Ztráta na letošním jízdném byla ke konci září 2020 na úrovni 6,8 milionu korun bez DPH, odhad ztráty za říjen je 1,6 milionu korun,“ uvedl Jaroslav Vymazal, radní Jihlavy pro oblast dopravy. 

„Vývoj v listopadu a prosinci si netroufáme odhadnout,“ s tím, že veškeré ztráty, které se nepodaří dorovnat úsporami, jdou za městem, jako objednavatelem MHD v Jihlavě.




Autor: Michal Kolařík

Zakladatel portálu City.cz. Projekt, ještě pod názvem Jihlava City, získal 3. místo v soutěži Rozjezdy roku 2015 v Kraji Vysočina.


Další zprávy z Jihlavy a okolí