Nemohl sehnat sekačku. A tak vznikl nápad založit největší showroom zahradní techniky na Vysočině




Když Juraj Zeman před lety sháněl robotickou sekačku pro svou zahradu, zjistil, že na Vysočině není téměř žádný výběr kvalitní techniky. Proto neváhal a založil největší showroom techniky pro dům a zahradu v celém regionu. A vypadá to, že v pravou chvíli - zájem o robotické sekačky je na vzestupu.

Věnovat volné víkendy či odpoledne po práci sečení zahrady? To je pro nejednoho majitele rodinného domku se zahradou zpočátku možná sen a radost, která se však rychle promění ve noční můru, starost a nutnou řeholi. 

Dnešní doba ale naštěstí přeje robotům, a to i na zahradě. Uvědomil si to i Juraj Zeman, který s kolegy otevřel v krajském městě Vysočiny největší showroom zahradní techniky na Vysočině. A byla to trefa. “Letos ještě ani tráva nerostla a už jsme měli patnáct sekaček prodaných,” pochvaluje si Zeman rostoucí zájem o robotické zahradní sekačky. 

O tento byznys se začal zajímat ve chvíli, kdy sám nemohl sehnat kvalitní sekačku, která by mu nekradla čas pro rodinu a koníčky. “Do té doby jsem měl zahradní traktůrek a údržba trávníku mi zabrala pokaždé tři hodiny,” řekl Zeman.

“Poté, co jsem koupil a nainstaloval zahradní sekačku, byly první měsíce doslova euforické. Kupovali jsme stroj, aby kapacitně zahradu stíhal. Dal jsem do sekačky přes sto tisíc a měl jsem zpočátku ke stroji i nedůvěru,” přiznal počáteční obavy z nezkušenosti. 

To se ale rychle změnilo. “Očekávání se naplnila, stroj stíhá i jarní růst trávy. Navíc o rok později trávník neuvěřitelně zkvalitnil, tím, že byl sečený každý den,” pochvaluje si rozhodnutí.

A přineslo mu to tak i benefit, kvůli kterému se o robotické stroje primárně začal zajímat. “Vždy jsme s rodinou, když jsme víkendy vrátili po výletech, museli myslet na to, že je třeba postarat se o zahradu. Nyní přijdu domů, po dovolené, z práce a máme posečeno,” dodal.

Právě nemožnost sehnat ještě před pár lety na Vysočině kvalitní robotickou sekačkou stálo za zrodem nového byznysu. “Na Vysočině to byla tragédie, nikdo se robotickým sekačkám nevěnoval. Reálnou zkušenost jiných uživatelů jsem našel až daleko za hranicemi Vysočiny. Tím, jak jsem informace sháněl, oslovil jsem i Husqvarnu s návrhem, pojďme se do toho pustit naplno,” začal v hlavě rozvíjet podnikatelský plán.

“Souhlasili s tím, že musíme mít i další sortiment, nejen robotické sekačky, proto jsme se rozhodli otevřít v Jihlavě nový showroom, který je zároveň největší na Vysočině,” uvedl Zeman.

“Showroom jsme nazvali HT EXTRA – Obchod technologií pro dům a zahradu”, dodal s tím, že v showroomu na Znojemské ulici spolupracují například i s českou značkou Jablotron na zabezpečení či chytré domácnosti nebo výrobcem kotlů Atmos.

Husqvarna a pak dlouho nic

Právě Husqvarna je podle Zemana lídrem na trhu zahradní techniky. “Robotická sekačka? Musí to být Husqvarna, pak je dlouho dlouho nic a pak všichni ostatní,” uvedl nekompromisně. A přidal i pár důvodů proč. 

“Husqvarna s touto technologií přišla jako první před více než dvaceti lety, časový náskok před konkurencí má obrovský, ostatní jsou dnes tam, kde Husqvarna byla v roce 2010,” vysvětlil Zeman. “Dokonce i dnes populární domácí robotický vysavač byl odvozen právě od robotické sekačky,” dodal zajímavost.   

Velkým kladem je podle něj právě provozní spolehlivost strojů od Husqvarny. “Je důležité, aby robotická sekačka nezůstávala stát na zahradě a posílala neustále chybové hlášky, jako běžné stroje od konkurence, ale pracovala. Toto je u Husqvarny extrémní benefit. Jak ji v březnu zapneme, do podzimu seče bez zaváhání,” přidal argument. 

Stroj připraví pro konkrétní zahradu 

Polovinou úspěchu je dobrá instalace, kterou profesionálové z showroomu HT EXTRA provedou přímo na zahradě zákazníka. Robotické sekačky prodávají vždy s instalací u zákazníka.

“Věnujeme se oboru do hloubky, známe produkty a umíme s nimi pracovat, máme s nimi každodenní zkušenosti. Prodáváme jen to, co bychom si sami do domu nainstalovali a doplňujeme to špičkovou službou,” zmínil Zeman výhody spolupráce s největším showroomem zahradní techniky na Vysočině. 

K zahradě patří radosti, i dobré jídlo

A protože k zahradě by neměly patřit pouze starosti o trávník, ale právě i chvíle s blízkými třeba na letních oslavách a setkáních, zúčastní se i letos společnost HT EXTRA festivalu Barevnost chutí na Jihlavských terasách. 

“Máme rádi dobré jídlo a byli jsme na prvním ročníku Barevnosti chutí. Akce je na úrovni a velmi dobře zorganizovaná. Rádi budeme znovu její součástí,” těší se Zeman. 

Na City.cz můžete vyhrát zapůjčení bateriového zahradního stroje​ (soutěž zde). A navíc, pokud v showroomu HT-Extra sdělíte promokód NEJSHOWROOM5, získáte slevu 5%! 




Autor: ) ( red


Další zprávy z Jihlavy a okolí